Star Wars Battlefront 2:n viimeinen sisältöpäivitys on käsillä – uusi Battlefield odottaa ensi vuonna / Uutiset / pelaaja.fi

Star Wars Battlefront 2:n viimeinen sisältöpäivitys on käsillä – uusi Battlefield odottaa ensi vuonna

28.04.2020 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
3
battlefield, star wars, star wars battlefront, Star Wars Battlefront 2, ea, dice, Electronic Arts

Star Wars Battlefront 2 saa viimeisen sisältöpäivityksensä tämän viikon keskiviikkona 29. huhtikuuta.

Päivityksellä peliin lisätään vielä yksi kartta, joka vie taistelemaan Rogue One -elokuvasta tutulle Scarif-planeetalle Supremacy-, Instant Action-, Heroes and Villains- ja Co-Op-tilojen merkeissä. Samaisen päivityksen myötä Supremacyn ja Instant Actionin kenttätarjonta kasvaa muutenkin, sillä niissä päästään taistelemaan myös Hoth-, Tatooine-, Yavin 4-, Death Star II -alueilla.

Uuteen karttaan on tarjolla vilaus pelin viimeisimmällä videolla. Sen kautta näkyville on saatu myös maistiaisia muutamista uusista asuista.

Vastaisuudessa DICE jatkaa Battlefront 2:n tukemista vielä pelin sisäisillä haasteilla ja tuplakokemusviikonloppujen kaltaisilla erikoistapahtumilla. Scarif-päivityksen kaltaisia sisältölisukkeita ei peliltä kannata enää kuitenkaan odotella.

Aiemmin viime viikolla DICE ilmoitti myös julkaisevansa Battlefield V:n viimeisen sisältöpäivityksensä kesällä. Onkin selvää, että pelitalossa on alettu siirtää katseita isommin taas tulevaisuudessa siintäviin peleihin. Tiedossa jo onkin, että seuraavan Battlefieldin on määrä saada julkaisunsa ensi vuonna.

– Pitkällä tähtäimellä studio keskittyy Battlefieldin tulevaisuuteen, jonka tuomme pelaajille vuonna 2021, Electronic Artsin edustaja on vahvistanut IGN:lle.

Lähde: EA, IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Luffy kuva
Luffy

BFV:n julkaisu ja live service-malli munattiin aivan totaalisesti, toivottavasti kehittäjät ja EA ottivat tästä oppia. Julkaisun jälkeen sisältöpäivityksiä sai odotella aivan liian pitkään ja karttoja ja aseita oli julkaisussa liian vähän. Lisäksi kehittäjät tekivät kyseenalaisia muutoksia (esimerkiksi ennen joulua aseiden TTK:ta eli tappamiseen tarvittavaa aikaa nostettiin huomattavasti jotta peli olisi helpompi joululahjaksi pelin saaneille Veeteille, ja tuo TTK model oli alun perin yksi asia jossa oltiin onnistuttu ja johon ei olisi pitänyt koskea)

Mallia voisi katsoa vaikka Modern Warfaresta, joka on omasta mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten live service parhaimmillaan toimii. Peliin tulee jatkuvasti uutta sisältöä ilmaiseksi ja battle royale tila-tuotiin kaikkien saataville, joka on varmaan houkuttanut monet myös pääpelin pariin.

Käyttäjän NPPetteri kuva
NPPetteri
Lainaus Luffy

BFV:n julkaisu ja live service-malli munattiin aivan totaalisesti, toivottavasti kehittäjät ja EA ottivat tästä oppia. Julkaisun jälkeen sisältöpäivityksiä sai odotella aivan liian pitkään ja karttoja ja aseita oli julkaisussa liian vähän. Lisäksi kehittäjät tekivät kyseenalaisia muutoksia (esimerkiksi ennen joulua aseiden TTK:ta eli tappamiseen tarvittavaa aikaa nostettiin huomattavasti jotta peli olisi helpompi joululahjaksi pelin saaneille Veeteille, ja tuo TTK model oli alun perin yksi asia jossa oltiin onnistuttu ja johon ei olisi pitänyt koskea)

Mallia voisi katsoa vaikka Modern Warfaresta, joka on omasta mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten live service parhaimmillaan toimii. Peliin tulee jatkuvasti uutta sisältöä ilmaiseksi ja battle royale tila-tuotiin kaikkien saataville, joka on varmaan houkuttanut monet myös pääpelin pariin.

Totta toinen puoli, mutta teki myös paljon oikein. Esim animaatiot ovat hyviä, rakentaminen oli hyvä uutuus ja aseiden recoil systeemi on loistava. Mapit ok. Ainoa mihin itsellä paloi hermot olivat tankit. Piippua pystyy kääntämän aivan liian nopeasti ja kolmannen persoonan takia oli turha yrittää hiipiä taakse, ainoastaan assault pystyy tuhoamaan nämä ja välillä oli pelejä että teamissa oli 3-5 assaumtia, bf 4 teki paremmin että c4 oli kaikkien classien käytössä.

Käyttäjän HostileRaccoon kuva
HostileRaccoon
Lainaus NPPetteri

[quote="Luffy"]BFV:n julkaisu ja live service-malli munattiin aivan totaalisesti, toivottavasti kehittäjät ja EA ottivat tästä oppia. Julkaisun jälkeen sisältöpäivityksiä sai odotella aivan liian pitkään ja karttoja ja aseita oli julkaisussa liian vähän. Lisäksi kehittäjät tekivät kyseenalaisia muutoksia (esimerkiksi ennen joulua aseiden TTK:ta eli tappamiseen tarvittavaa aikaa nostettiin huomattavasti jotta peli olisi helpompi joululahjaksi pelin saaneille Veeteille, ja tuo TTK model oli alun perin yksi asia jossa oltiin onnistuttu ja johon ei olisi pitänyt koskea)

Mallia voisi katsoa vaikka Modern Warfaresta, joka on omasta mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten live service parhaimmillaan toimii. Peliin tulee jatkuvasti uutta sisältöä ilmaiseksi ja battle royale tila-tuotiin kaikkien saataville, joka on varmaan houkuttanut monet myös pääpelin pariin.[/quote]

Totta toinen puoli, mutta teki myös paljon oikein. Esim animaatiot ovat hyviä, rakentaminen oli hyvä uutuus ja aseiden recoil systeemi on loistava. Mapit ok. Ainoa mihin itsellä paloi hermot olivat tankit. Piippua pystyy kääntämän aivan liian nopeasti ja kolmannen persoonan takia oli turha yrittää hiipiä taakse, ainoastaan assault pystyy tuhoamaan nämä ja välillä oli pelejä että teamissa oli 3-5 assaumtia, bf 4 teki paremmin että c4 oli kaikkien classien käytössä.

Tai siis vain Support ja Recon.

Nostoja