Ubisoft on ryhtynyt töihin saadakseen peleistään taas vaihtelevampia kuin miltä ne ovat viimeisinä vuosina saattaneet tuntua.

Pelisivusto Video Games Chronicles raportoi, että yhtenä tällaisena ratkaisuna se on laittamassa uuteen kuosiin Pariisissa sijaitsevan noin satahenkisen toimitusneuvostonsa, jonka tarkoituksena on ollut huolehtia yhtenäisen vision ylläpitämisestä yhtiön tuotteissa ja konsultoida eri projektien suunnittelun sekä käsikirjoituksen suhteen. Ranskalaisjulkaisija vihjasi vastaavista aikeista jo aiemmin lokakuussa, kun se ilmoitti muovaansa uusiksi kehitysprosessejaan The Division 2:n ja Ghost Recon Breakpointin odotettua huonomman menestyksen johdosta. Tuolloin se lykkäsi myös useamman pelinsä, kuten Watch Dogs: Legionsin, julkaisua, mutta ei mennyt erityisemmin yksityiskohtiin vielä mahdollisten muutosten muodosta.

Nyt VGC:n raportin myötä Ubisoft on vahvistanut virallisella lausunnolla, että se pyrkii parhaillaan vahvistamaan toimitusneuvostoaan tehdäkseen siitä ketterämmän ja paremman tuen yhtiön kehitystiimeille. VGC:n lähteiden mukaan tämä tarkoittaa konkreettisemmin sitä, että toimitusneuvoston sisällä vastuuta eri sarjoista levitetään laajemmin useammalle johtohenkilölle ja näin sen toimintaa vapautetaan, jolloin erilaiset ideat ja mielipiteet pääsevät myös kukkimaan. Neuvostoa aiemmin johtanut Ubisoftin luova vetäjä Serge Hascoet jatkaa VGC:n tietojen mukaan yhä kyllä sen valvontaa, mutta nyt avoimemmassa roolissa. 

Ilmeisesti prosessimuutokset Ubisoftin sisällä ovat johtaneet jo yhden Montrealissa jo pidempään työn alla olleen projektin peruuntumiseen. Osa hankkeista on laitettu kokemaan myös erilaisia muutoksia.

Kokonaisuudessaan Video Games Chroniclen jutun voi lukaista lähdelinkistä.

Lähde: Video Games Chronicle

Lisää luettavaa