Vuosia sitten peruuntuneen Xbox-jättiyksinoikeus Scaleboundin surullisesta kohtalosta on saatu lisätietoja ohjaaja Hideki Kamiyalta.
PlatinumGamesilla työn alla olleen fantasiaseikkailun on jo aiemmin annettu ymmärtää kaatuneen kehitysongelmiin, mutta Kamiya avaa tilannetta Cutscenes-videokanavalle hiljattain antamassaan haastattelussa ennenkuulumattoman rehellisesti. Ohjaajan mukaan fotorealistisuutta tavoitellut ja yhteistyöpainotteinen peli oli studiolle mittava haaste, ja kunnianhimo koitui lopulta vuonna 2017 perutun projektin kohtaloksi.
– Työskentelimme ympäristössä, johon emme olleet tottuneet. Kehitimme peliä Unreal Enginelle, eikä meillä ollut tarpeellista tietotaitoa verkko-ominaisuuksia painottaneen pelin rakentamiseen, Kamiya muistelee videolla.
Selvityksensä päätteeksi Kamiya pahoittelee Scaleboundin kurjaa loppua vuolaasti sekä peliä odottaneille pelaajille että julkaisijakumppanilleen Microsoftille.
– Meillä ei ollut tarpeeksi kokemusta, emmekä päässeet sen muurin yli. Haluan pyytää anteeksi sekä pelin luojana että PlatinumGamesin työntekijänä, mies toteaa.
Haastattelun voi katsoa kokonaisuudessaan alta.
Lähde: Cutscenes (YouTube), Gematsu