Kehittäjä CD Projekt on kertonut tarkempia tietoja Cyberpunk 2077:n moninpelin peruutuksesta.

Studio kertoi alun perin kehittävänsä Cyberpunk 2077:n rinnalla itsenäistä moninpeliä, jonka oli määrä ilmestyä varsinaisen julkaisun jälkeen. Moninpelin julkaisu päädyttiin kuitenkin perumaan Cyberpunk 2077:n mittavien julkaisuongelmien vuoksi, pelin tehtäväsuunnittelijana toiminut Philipp Weber on kertonut.

Eurogamer-julkaisun haastattelema Weber kertoi CD Projektin joutuneen laittamaan kehitysprioriteetteja rajusti uusiksi Cyberpunk 2077:n julkaisun jälkeen. Weberin mukaan studio joutui lopettamaan muita kehitysprojekteja voidakseen keskittyä Cyberpunk 2077:n olennaisten osien parantamiseen.

Aikaisemmin CD Projekt on todennut siirtäneensä painopistettään isojen moninpelikokemusten sijaan verkkopelin integroimiseen osaksi kaikkia pelijulkaisujaan. Studio ei kuitenkaan ole tätä ennen kommentoinut suoraan Cyberpunk 2077:n moninpelin peruuntumisen taustoja julkisuudessa.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa