Star Wars Squadrons -kehittäjän EA Motive Studiosin Gaia-nimeä kantanut projekti on peruttu, tuore raportti kertoo.

Uutistoimisto Bloombergin lähteiden mukaan Gaian kehitys on lopetettu ennen kuin se sai virallisen nimensä. Peliä ehdittiin työstää kuusi vuotta, ja sitä kiusoiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2015 Assassin’s Creed 2:n ja Watch Dogsin vastaavan tuottajan Jade Raymondin avatessa EA Motiven Montrealissa. 

Viimeinen katsaus Gaiaan saatiin kesäkuun 2020 EA Play -tapahtuman aikana. Tuolloin julkaisija esitteli pelimateriaalia kutsuen kehityksessä ollutta nimikettä erittäin kunnianhimoiseksi ja innovatiiviseksi uudeksi peliksi, joka antaa voiman sekä luovuuden pelaajan käsiin. Electronic Arts ei ole antanut tarkempaa lausuntoa peruuntumisen syistä. Kyseessä on ilmeisesti resurssimuutos, johon päädyttiin EA:n tarkasteltua parhaillaan käynnissä olevia projekteja.

– Meillä on syvä ja vankka linjasto uutta sisältöä, jossa on yli 35 uutta peliä eri suunnittelu- ja kehitystasoilla, EA:n tiedottaja John Reseburg tyytyi toteamaan.

Gaian peruuttaminen tapahtui pian sen jälkeen, kun ilmoitus Anthemin korjausyrityksen kuoppaamisesta oli tehty. Electronic Arts teki äskettäin myös merkittävän muutoksen Dragon Age 4:n kehitykseen, sallien BioWaren leikata pelin moninpeliosuuden pois.

Motive Studios jatkaa toimintaansa Gaia-peliprojektin peruuntumisesta huolimatta.

Lähde: Bloomberg

Lisää luettavaa