PlatinumGames-studio haluaa jatkaa vuosia sitten hyllytetyn Scalebound-toimintaroolipelin kehitystä.

Virallisesti vuoden 2014 E3-messuilla julkistettu Scalebound oli yksi Xbox Onen odotetuista yksinoikeusjulkaisuista, mutta Microsoft kertoi vuonna 2017 lopettaneensa pelin kehityksen viivästysten jälkeen. Nyt pelin luoja Hideki Kamiya on vedonnut yhdessä PlatinumGamesin toimitusjohtaja Atsushi Inaban kanssa Microsoftiin Scaleboundin kehitystyön jatkamiseksi.

Inaban mukaan studio on jo pidempään halunnut jatkaa Scaleboundin työstämistä. Pelin oikeudet kuitenkin ovat Microsoftin omistuksessa, joten kehitystyön jatkaminen edellyttää myös Microsoftin hyväksyntää. Kamiya vetoaakin tuoreessa haastattelussa suoraan Xbox-pomo Phil Spenceriin Scaleboundin loppuun saattamiseksi.

– Haluaisin vedota suoraan Phil Spenceriin. Tehdään se, Phil! Kamiya totesi IGN-julkaisulle.

PlatinumGames on tuonut Scaleboundia esiin julkisuudessa useamman kerran pelin peruutuksen jälkeen. Kamiya kertoi viime vuonna antamassaan haastattelussa Scaleboundin perumisen johtuneen studion kokemattomuudesta Unreal Enginen ja verkkopelien kehittämisen parissa. Inaba taas totesi jo muutama vuosi sitten, ettei hän syytä Microsoftia pelin peruuttamisesta, sillä hän uskoo molempien osapuolten pystyneen parempaan suoritukseen Scaleboundin kehityksessä.

Lähde: IGN

Lisää luettavaa