Sonyn päivitetystä patentista selviää miten vanhat pelit saadaan toimimaan PS5:llä

Sony vahvisti aiemmin keväällä, että PlayStation 5 tulee olemaan taaksepäin yhteensopiva. Päivitetystä patentista käy ilmi, miten tämä käytännössä toimii.

4.6.2019 11:01

PlayStation 5:n kehittämistä johtava Mark Cerny vahvisti aiemmin keväällä, että Sonyn tulevan sukupolven konsoli tulee olemaan taaksepäin yhteensopiva PlayStation 4-pelien kanssa. Toukokuun 28. päivänä päivitetty patentti vihjaa miten ominaisuus käytännössä toimii.

Patentti antaa ymmärtää, että Sonyn prioriteettina on saada PS4-peli pyörimään vakaasti uudella konsolilla muokkaamatta sen koodia. Tämä tapahtuu testaamalla peliä ensin sen omalla alustalla ja sitten uudella. Kun peli on vakaa myös PS5:llä, voidaan parempia tehoja käyttää sen paranteluun.

Prosessin avulla nähdään minkälaisia ongelmia PlayStation 5 aiheuttaa pelin toiminnassa. Mahdollisia ongelmia korjataan kunnes peli on saatu vakaaksi. Optimointia jatketaan siihen asti, että peli kaatuu muutosten seurauksena. Tarkoituksena on saada selville, kuinka pitkälle peliä voidaan parannella.

Toukokuussa saatiin esimerkki PlayStation 4-pelistä uudella raudalla, kun Sony Corporationin johtaja Kenichiro Yoshida esitteli, kuinka uusi SSD-kiintolevy lyhentää pelien latausaikoja.

Lähteet: VG247, Twisted Voxel, USPTO

 

Lisää luettavaa